CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, July 28, 2009

citer satu petang...

hye kekawan sume... aku ade satu citer nak kongsi ngn sume.. hehe... disebabkan mata blum ngantuk dan wireless yg memuaskan hati, jadi aku pun merajinkan diri tuk melalut dalam blog aku ni..hahaha

citer nye begini... tarikh keramat tu memang aku xleh lupa la... 11 julai 2009... sehari sebelum tu besday kakak aku... esoknye plak emak aku nye besday...

nak dijadikan cerita... aku dan kakakku ni plan nak kuar cari barang ckit.. ktorg kuar around kul 4 cmtu la... aku la yg drive neh... hehe... mule2 kami p jusco.. round2... bli barang ckit.. orang jgn ckp la... memang ramai nak mampus.... ade sale gamaknye... hahaha..

after ktorg ciap beli dan belah... ktorg nak menuju ke kedai kek plak... yess.. KEDAI KEK...
sebab esoknye besday mak aku...hehe.... anak2 nye xpandai wat kek lagi...huhu...

pastu, aku pun drive la nak p taman perpaduan....on d way 2...mse kat trafic light simpang ngn GIANT... tah macam mana kete yang aku bawak terMATI... hehe... sebenarnye memang selalu wat hal..so, aku xkesah la sgt.... tp aku rse mcm terberenti agak lame.... huhuhuhuhu...


xabes lg......



ble da leh start...aku pun cepat2 la jalan...mesti org belakang da maki hamun ke ape pun aku xtau.... tibe2 kete belakang aku tu nak pintas kete ktorg... aku yang memang tengah malu tahap cipan sebab kete terMATI tu memang xtoleh la kan... jatuh la air muka aku nant... hahahaha



tapi.. kete tu tibe2 himpit kete ktorg.. memang sangat dekat la.... aku pun pelik gile... pehal plak mamat ni... aku dah wat salah ke??? last2, die berenti... xkan aku nak cabut plak... aku pun stop belakang kete die... haaiihh... aku pun tibe2 rase gelabah giler... memang speechless la...
naseb bek ade kakak aku... die trun dulu ckap2 ngn drebar kete tu... aku pulak trun kemudian... huhuhu.. neves gile.... trun2 je die membebel2....

drebar hampeh : cmne ne?? da hentam kete.. tp nak lari plak....
kakakku : haa?? yeke??? kami xdengar pape pun...

aku :(dalam hati jelah) eh..betul ke aku hentam kete die? rase cm xdengar pape pun....

aku pun trus g check belakang jeep... aik...mana ade pape... mcm bese je.... konpius lak aku... aku pun p tgk kete die... memang lampu kete die pecah sebelah.........huu

drebar hampeh : haa..dah la ari tu ade moto da hentam tp lari... ni korg pon nak lari...da r kete aku pun da mcm barai...

aku : (dalam hati jugak, hahahaha) aik....bukan kami yg hentam la tu... org len dah hentam dulu.. abis tu ape lak salah kami ne?????



jeng...jeng....jeng.....



saspen ne... muahahaha



tibe2 kan... ade seekor kancil kuar... haha... tipu je... ade 1 kete kancil berenti belakang kete kami... aku da pelik ne... sape plak yang datang tu.... rupa2nya.. pakcik tu kenal ngn jeep yang kami bawak tu... pakcik tu kenal tu jeep ayahku...hehe. die pun tanye ape yg dah jadi kat situ... orang memang ade gak yang tengok... mane idak nye, berenti sebelah bus stop...naseb bek agak jauh... kalo x, malu pulak dapat publisiti murahan......hahaha

lepas je pakcik tu survey... rupa2nya xder pape pun...... die pun cm da takut2 je... die pun ckp la... mse kete kami mati tu kami p reverse pastu hentam kete die.... mungkin die nak kenakan ktorg...yelah....kami kan perempuan.. muke innocent je... kalo mintak duit, ganti rugi ke... nak wat cmne tah... kebetulan plak mak ngn abah aku balik kampung ari tu... huhu (padahal aku sgt sure kami xdengar bunyi ape2 pun...n lagi 1 yg buat aku bengang nye...tbe2 die ckp ade mat moto da hentam kete die pastu lari)dah tu ape salah kami...siap cakap pompuan xreti drive...padahal sape yg xtau kalo nak berenti blakang kete jgn dekat2 sgt....kan kau dah kena...padan muka kau incik kete saga putih..hahaha

lepas kawan abahku cakap xde pape die pun trus belah... naseb bek la xde pape... n naseb bek jugak ade pakcik tu... sebenarnye aku xkenal pun pakcik tu... hehehe.. before kami belah.. pakcik tu cakap name die pakcik azhar..... memang sgt bersyukur la sebab nothing happened pun...

after that... kami pun meneruskan misi membeli KEK...hehe..akhirnye... sebiji kek coklat fudge telah selamat dibeli....nyummy2... da abis pun... kan ari ne da 29julai.....haha....tunggu bulan 8 nant yer..hehe

hmmm....esoknye.. kucerita pada mak dan abah.. mule2 xtau nak mule tang mana... tp aku hentam je... mak aku mcm marah gak... sebab dari cerita aku tu nmpk sgt ktorg xsalah... sebabnye....

mustahil belakang kete aku hentam kete die sebab kalo tgh lampu isyarat, selagi kete kat depan xjalan kite xleh jalan rite????

N kalo die nak jugak ckp cmtu die la yang salah...sebab sape suh berenti dekt gile ngn kete aku..... kan da kena.....huu.

Itulah 1 citer pada satu petang.... dari mood :) trus ke :(

Adios amigos.

0 comments: